Úvod Naše služby

ISO/IEC 20000-1

 
Informace ke stažení v pdf Informační materiál ISO 20000-1

ISO/IEC 20000-1 - Informační technologie - Management služeb

V oblasti managementu služeb ICT se již dlouhou dobu v praxi vychází z nejlepších postupů shrnutých v publikační řadě ITIL (Information Technology Infrastructure Library). Publikace v rámci ITILu obsahují nejlepší zkušenosti používané ve firmách zabývajících se informačními technologiemi. Norma ISO/IEC 20000-1 je mezinárodním standardem, ve kterém jsou shrnuty základní postupy ITIL do standardizovaných kritérií, podle kterých lze úroveň služby zavádět, implementovat, udržovat a neustále zlepšovat.  Norma ISO/IEC 20000-1 se používá pro nezávislé posouzení shody a certifikaci systému managementu služeb.

 

Přínosy certifikace Managementu služeb podle ISO/IEC 20000 - část 1: 

  • standardizací procesů a zefektivnění činnosti při poskytování IT služeb;
  • managementu IT služeb od strategie k vlastní úrovni IT služeb;
  • podpora řízení životního cyklu služby;
  • minimalizací výpadků s podstatným zvýšením kvality IT podpory a dostupnosti IT služeb;
  • standardní procesy umožňující rychlé přizpůsobení IT změnám v podnikání nebo rozdílným požadavkům zákazníků;
  • získání konkurenční výhody před ostatními poskytovateli IT služeb;
  • zefektivnění svého vlastního „core business“.

Aplikace zajištění kvality služeb IT podle ISO/IEC 20000-1 a případné následné certifikace mohou být s výhodou využívány:

  • firmami, které vstupují do výběrových řízení se svými službami;firmami, které vyžadují důsledný přístup od všech poskytovatelů služeb v dodavatelském řetězci;
  • poskytovateli služeb pro benchmarking jejich managementu služeb IT;
  • jako základ ohodnocení, které může vést k formální certifikaci;
  • organizaci, která potřebuje prokázat schopnost poskytovat služby, které splňují požadavky zákazníků;
  • organizací, která usiluje o zlepšení služeb pomocí efektivní aplikace procesů pro monitorování a zlepšování kvality služeb.

Vzhledem k tomu, že aplikace normy může být poměrně široká, zejména při zajišťování interních služeb v rámci velkých podniků, může expertní služba probíhat i formou více na sebe navazujících situačních auditů, které jsou pro organizaci zároveň průpravou a školením, zejména v těchto oblastech:

  • identifikace procesů, podporujících kvalitní poskytování IT služeb
  • vymezení procesů služeb IT a jejich optimalizace;
  • vzájemné působení procesů IT služeb;
  • interní audity procesů IT služeb a jejich kontinuální zlepšování;
  • benchmarking úrovně IT služeb;
  • integrace managementu IT služeb v rámci managementu kvality podle ISO 9001.

Žádost o certifikaci

Dotazník k žádosti o certifikaci ISO 20000-1 ve wordu Dotazník k žádost o certifikace ISO 20000-1

 

Licence

Náhled licenční smlouvy v pdf Licence pro používání certifikačních značek

Kritéria používání certifikačních značek CQS a IQNET v pdf Kritéria pro používání certifikačních značek

 


Poptávkový formulář

Název firmy
Adresa (ulice, PSČ, město)
Kontaktní osoba*
Telefon
E-mail*
Obor podnikání
Celkový počet zaměstnanců
Počet zaměstnanců v certifikovaném systému
Počet poboček firmy
Norma pro certifikaci
 ISO 45001
 ISO 9001
 ISO 50001
 ISO 14001
 ISO/IEC 27001
 ISO 13485
 ISO/IEC 20000-1
 HACCP
 ISO 22000
 ISO 3834-2
 IATF 16949
 SUCO
 SJ - PK
 IRIS
 TISAX
 MDR - Zdravotnické prostředky
 ISO 22301
 ISO 17660-1
 Jiná: 
Stav přípravy k certifikaci
 Začátek přípravy
 Zkušební provoz systému
 Jiná: 
Požadovaný termín certifikace
Ochrana proti spamu

Zadejte text z obrázku:

* Takto označené pole je nutné vyplnit.

Školení

Metrologie - základy a legislativa - online2.12.2024
Místo konání: online

všechna školení

Licence

Osvědčení
o akreditaci

Certifikáty

Členové CQS

Elektrotechnický zkušební ústav, s.p. Technický a zkušební ústav stavební Praha, s.p. Institut pro testování a certifikaci, a.s. Textilní zkušební ústav s.p. Fyzikálně technický zkušební ústav, s.p. Strojírenský zkušební ústav, s.p.